0
Cosul tau este gol!

Iarna se simte din ce în ce mai prezentă, nu doar din punct de vedere calendaristic, ci și prin temperaturile care scad considerabil în termometre. Fie iarnă, fie vară, corpul trebuie să își asigure temperatura constantă, iar pentru a face acest lucru consum calorii. În această perioadă a anului, este recomandat ca dieta alimentară să conțină produse mai concentrate în ceea ce privește proteinele, deoarece corpul consumă mult mai multă energie pentru a ajunge la temperatura optimă și, prin urmare, doza zilnică de proteină trebuie să fie mai mare. 

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă orice persoană dornică să facă o schimbare din punct de vedere al stilului de viață este alimentația. Deși la prima vedere pare destul de simplu, în fața faptului împlinit vei descoperi că lucrurile nu stau nici pe departe așa. Pentru a duce o viață sănătoasă, o porție de mâncare trebuie să conțină suficienți nutrienți și destul vitamine, asigurând aportul necesar dezvoltării corecte. Deseori nu se întâmplă astfel, tocmai de aceea ajungând să suferim și să avem nevoie de ajutor medical specializat.

Ți se întâmplă des să îți pierzi concentrarea atunci când ai de rezolvat lucruri care implică o atenție deosebită, ai stări de somnolență la orice oră din zi, cu toate că ai perioade în care dormi cel puțin 7 ore pe noapte, iar în majoritatea timpului simți o stare de epuizare pe care nu o poți însă explica? Conform studiilor realizate de cercetătorii în nutriție, starea generală proastă este rezultatul unui stil de viață dezorganizat, în special în ceea ce privește regimul alimentar. Din nefericire, tot mai multe persoane se confruntă cu stări de somnolență puse pe seama lipsei de nutrienți. O problemă destul de generală, acest deficit nutritiv se poate regla printr-o serie de activități care nu te costă aproape nimic.


Exista pareri controversate in ceea ce priveste administrarea de suplimente alimentare. Unele persoane folosesc des astfel de produse, iar altii nu au avut niciodata dorinta de a le consuma. Desigur, este important sa stiti ca acestea nu inlocuiesc nicicum mesele, ci vin ca o completare a acestora, oferindu-i organismului substantele nutritive ce lipsesc.

Sezonul rece este supra-numit ”sezonul virozelor”, fiind una dintre cele mai neplăcute perioade ale anului, în special pentru părinți, deoarece aceștia trebuie să se îngrijească pe sine, având în același timp o atenție deosebită pentru copiii lor. Dacă în cazul adulților o gripă se ratează cu câteva ceaiuri fierbinți, niște vitamine și o scurtă perioadă de repaos, în cazul celor mici recuperarea este mult mai dificilă, dat fiind faptul că micul organism nu este suficient de puternic pentru a lupta cu toate forțele împotriva virușilor sezonieri. Ce facem, deci, pentru a-l ajuta pe copil să treacă cu brio peste această perioadă rece a anului?


Ati stiut intotdeuna ca este bine sa consumati fructe si legume cat mai multe si acest lucru nu este deloc gresit. Medicii chiar recomanda consumul zilnic al acestora, desigur, atat timp cat nu suferiti de nici o boala ce v-ar putea afecta starea de sanatate in acest caz. De obicei, legumele sunt mult mai bogate in anumite minerale si vitamine decat sunt fructele. Densitatea nutrientilor pe care ii contin acestea este mult mai ridicata. Daca ar fi sa facem un raport intre continutul legumelor si caloriile pe care le au acestea, legumele vor fi mereu mai bune decat fructele.

Prinși între atâtea griji cotidiene, probleme care nu mai suportă amânare și tot felul de evenimente neprevăzute care trebuie soluționate urgent, uităm deseori să mai trăim cu adevărat. Cu toate că la prima vedere s-ar putea să privești superficial acest lucru, aruncând o privire în jurul tău vei descoperi că nu degeaba este stresul considerat problema de sănătate a secolului. Oamenii uită să-și mai pună pe lista de priorități și clipele de relaxare. Acesta este principalul motiv pentru care își face apariția stresul. Iar alături de el apar și numeroase probleme de sănătate, uneori cu efect ireversibil.


De cele mai multe ori, ne plangem de stari frecvente de oboseala, desi nu ne putem da seama care este cauza principala. Aceasta ne poate coplesi, mai ales daca avem anumite activitati pe care trebuie in mod obligatoriu sa le desfasuram. In termeni simpli, oboseala reprezinta lipsa energiei la nivelul corpului, care in mod normal ne ajuta sa ne mentinem activi.