0
Cosul tau este gol!

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă orice persoană dornică să facă o schimbare din punct de vedere al stilului de viață este alimentația. Deși la prima vedere pare destul de simplu, în fața faptului împlinit vei descoperi că lucrurile nu stau nici pe departe așa. Pentru a duce o viață sănătoasă, o porție de mâncare trebuie să conțină suficienți nutrienți și destul vitamine, asigurând aportul necesar dezvoltării corecte. Deseori nu se întâmplă astfel, tocmai de aceea ajungând să suferim și să avem nevoie de ajutor medical specializat.

La capitolul combinarea corectă a alimentelor, regulile nu sunt deloc simple, dar nici imposibil de urmat. Cel mai indicat ar fi să îi ceri sfatul unui specialist și să te asiguri să nu treci în niciuna dintre extreme, mâncând prea mult sau prea puțin. În continuare ți-am pregătit o serie de sfaturi pe care trebuie să le ai în vedere, dacă îți dorești să îi oferi organismului tot ceea ce acesta cere, fără a depăși lipitele și fără a-ți pune sănătatea în pericol. Iată recomandările noastre:

  1. Un platou colorat nu este neapărat un platou sănătos - e greșit să crezi că farfuria ta plină cu legume, fructe, cărnuri și tot felul de alte produse de diverse culori este automat o masă sănătoasă. Organismul are nevoie să știe ce mănâncă, așa că este important să te rezumi la 3-4 ingrediente principale, indiferent că este vorba despre mic-dejun, prânz, sau cină.
  2. Consumă categorii de alimente diferite la mese diferite - regula principală și cea care te va ajuta să treci eficient de la un stil de viață dezorganizat la unul sănătos este următoarea: optează pentru câte o categorie de alimente principale la fiecare masă servită. Nu combina, de exemplu, proteinele și grăsimile, sau produsele acide cu cele care pot provoca arsuri la nivelul stomacului. Asigură-te că tot ceea ce ai pe farfurie poate fi servit la o singură masă și, din punct de vedere al porției, consumă cât îți este necesar.
  3. Asigură-te că ai la îndemână suplimente alimentare -  trecerea de la un regim alimentar la altul este dificilă. Gândește-te la acest lucru exact ca la trecerea de la iarnă la primăvară - n-o să faci acest lucru brusc, ci schimbând câteva rânduri de haine din garderobă, pornind de la cele mai groase și mai călduroase, până ajungi la haine mai subțiri. Asigură-te că ai la îndemână niște suplimente alimentare, deoarece ele vor face tranziția mai ușor de suportat pentru organism. El nu va reacționa negativ la schimbarea stilului de viață, ba din contră, va fi mai mult decât recunoscător pentru schimbarea sănătoasă pe care ai făcut-o.