0
Cosul tau este gol!

Iarna se simte din ce în ce mai prezentă, nu doar din punct de vedere calendaristic, ci și prin temperaturile care scad considerabil în termometre. Fie iarnă, fie vară, corpul trebuie să își asigure temperatura constantă, iar pentru a face acest lucru consum calorii. În această perioadă a anului, este recomandat ca dieta alimentară să conțină produse mai concentrate în ceea ce privește proteinele, deoarece corpul consumă mult mai multă energie pentru a ajunge la temperatura optimă și, prin urmare, doza zilnică de proteină trebuie să fie mai mare. 

În contextul în care alimentația umană este una foarte bogată și variată, existând sute de posibilități alimentare pentru fiecare sezon în parte, pentru perioada iernii am făcut o selecție a celor mai potrivite tipuri de produse pe care să le introduci în dieta ta. În număr de 5, acestea vor asigura corpului necesarul proteic, ajutându-l să mențină o temperatură constantă, fără a depune eforturi considerabile:

  • CARNE DE PORC - sezonul rece este cel în care se consumă cea mai mare cantitate de carne de porc, una bogată în proteină și mult mai consistentă decât multe dintre produsele folosite pe post de substituent pentru ea. Conform nutriționiștilor, reclama negativă făcută acestui tip de carne îi face pe cei care țin diete să se ferească de ea. De departe o sursă completă de aminoacizi esențiali în formarea anticorpilor, carnea de porc trebuie consumată pe timp de iarnă. Este de preferat să se servească acele părți fără grăsime, spre exemplu pulpa sau mușchiul, două variante ce pot fi gătite sub numeroase forme, inclusiv prin fierbere sau coacere.

  • PEȘTE GRAS - lipsa acizilor grași nu permit metabolismului adaptarea eficientă la frig, motiv pentru care este recomandat ca în perioadele de ger și de ninsoare abundentă să se suplimenteze necesarul de Omega 3 prin introducerea în meniul alimentar a peștelui gras. Proaspăt sau congelat, pregătit la aburi sau la cuptor, peștele va suplimenta nivelul vitaminei D și a calciului din organism. În cazul în care nu ești un fan al acestui gen de aliment, sau preferi peștele proaspăt, destul de dificil de procurat pe perioada iernii, o variantă sunt capsulele cu Omega 3, suplimente alimentare cu rol în susținerea nivelului de acizi grași din corp.
  • RĂDĂCINOASE - prea multă proteină aduce după sine posibilitatea apariției indigestiei, o afecțiune nu tocmai severă, dar extrem de neplăcută. Pentru a evita acest lucru, este de preferat ca alimentele servite să fie consumate în cantități moderate, alături de garnituri din rădăcinoase. Acestea din urmă combat indigestia și stimulează imunitatea, fiind un bun aliat în lupta cu gerul. Vedetele sezonului sunt ghimbirul, pe care îl poți servi sub formă de ceai sau pe post de condiment pentru fripturi și salate, alături de hrean, un produs ideal de servit alături de carne, la prânz sau la cină. 

  • CEAPĂ ȘI USTUROI - nu subestima puterile miraculoase pe care le au ceapa și usturoiul pentru organismul tău, în special pe perioada iernii. Având numeroase proprietăți antivirale, antibacteriene și antifungice, ceapa și usturoiul sunt legumele care nu trebuie să lipsească de pe masă, măcar de 3-4 ori pe săptămână. Au avantajul de a fi rezistente pe timp de iarnă, astfel că poți face rezerve în debara pentru întreg sezonul. Iar în ceea ce privește mirosul nu tocmai plăcut emanat de ele, află că el poate fi contracarat cu un banal măr sau un pahar de lapte, ce pot fi servite pe post de desert.

  • MURĂTURI - prin procesul de murare, legumele proaspete sunt conservate în condiții optime, fără a fi necesari aditivi sau alte ingrediente suplimentare nefaste organismului. Astfel, vitamina C pe care aceste legume o conțin se menține intactă, fiind numai bună de servit la orice masă copioasă. Murăturile pot fi conservate în două moduri, fie cu saramură, fie cu oțet, ambele variante fiind la fel de sănătoase și recomandate. În cazul saramurii, lichidul este un bun aliat al mahmurelii, un bonus pentru persoanele care consumă uneori alcool peste măsură.