0
Cosul tau este gol!

Pentru români, sărbătorile sunt echivalentul excesului alimentar, în special în perioada iernii, atunci când două dintre cele mai așteptate evenimente ale anului sunt despărțite de doar câteva zile unul de celălalt. De Crăciun și de Revelion se petrece cu mâncare din belșug, fel de fel de deserturi bogate în calorii, urmând ca la final totul să fie ”stins” alcool și sucuri acidulate. E de înțeles nevoia de a petrece și de a te bucura de tot ceea ce e mai savuros, atunci când ai toată familia aproape. Din păcate, însă, acest obicei nu este tocmai sănătos. Gazele și indigestia pot creea neplăceri majore, motiv pentru care este indicat să îți iei câteva măsuri de precauție, pentru a te asigura că abuzul de mâncare n-o să aducă odată cu sine necesitatea de a vizita medicul în prima lună a noului an.

Pe mesele îmbelșugate vei găsi întotdeauna un amestec de preparate savuroase, pe care nutriționiștii nu ne recomandă să le consumăm împreună. Totuși, tentația e mare și doar o dată pe an e Crăciunul, nu-i așa? Consumate în exces și în mod haotic, mâncărurile greu digerabile provoacă un disconfort sever, de lungă durată. În general, indigestia se manifestă prin balonare și senzație de greață, iar în cazurile severe, vine însoțită de dureri în zona abdominală. Pentru a trata aceste simptome atunci când acestea se află încă în stadiul de dureri și nu indică probleme de sănătate mai severe, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Aplică măsuri rapide împotriva indigestiei - există o serie de alimente care, consumate atunci când corpul resimte durerile provocate de indigestie, au efect calmant pentru stomacul tău. În acest context, ananasul este unul dintre cele mai bune fructe de servit la câteva ore după finalul unei mese copioase. Dincolo de faptul că este foarte dulce și zemos, acest fruct exotic conține bromelaină, o enzimă care facilitează tranzitul intestinal și ajută la o mai bună digestie a organismului. La fel de potrivite sunt și fructele de kiwi, deoarece ele conțin același timp de enzimă benefică pentru traficul intestinal. Mare atenție, însă, la momentul în care le consumi. Este de preferat să nu le incluzi în meniul respectivei mese copioase, deoarece vor îngreuna și mai tare digestia. Efectul scontat este vizibil doar dacă vei servi cele două tipuri de fructe la câteva ore după masă, atunci când corpul începe deja digestia alimentelor. În același context, și iaurtul este un bun ajutor pentru tranzitul intestinal dificil. Acesta conține bacterii probiotice care refac flora digestivă și refac tranzitul, facilitând recuperarea după o masă plină de mâncăruri grele.

  • Apelează la ajutorul suplimentelor alimentare - nu te feri să apelezi la ajutorul suplimentelor alimentare menite să faciliteze tranzitul, la finalul unei mese în care ai combinat tot felul de alimente grase și bogate în calorii. Dacă durerea persistă și simți că fructele nu-și fac datoria, iar abdomenul tău este din ce în ce mai dureros, este timpul să treci la pasul următor! Suplimentele alimentare cu efect pentru reglarea tranzitului intestinal acționează rapid, având un conținut bogat de săruri biliare și enzime digestive. 

  • Pregătește-te din timp pentru mesele copioase - dacă te consideri un gurmand și iubești mâncarea sub toate formele ei, cu siguranță mesele de sărbători vor fi însoțite de o nedorită indigestie. Recomandat ar fi să-ți impui o limită, de la care să nu te dezici pe perioada servirii mesei. Dacă masa este bogată și conține tot felul de preparate apetisante, servește câte puțin din fiecare, sau mănâncă doar acele produse de care ai cea mai mare poftă. Dacă, totuși, nu te poți abține și știi că vei mânca necontrolat, asigură-te că ai la îndemână soluții de prevenție. Câteva suplimente pentru reglarea tranzitului intestinal cu efect rapid sunt tot ceea ce ai nevoie pentru a preveni aceste neplăceri care umbresc bucuria trăită în jurul mesei, alături de toți cei dragi ție, într-unele dintre cele mai frumoase perioade de peste an.