0
Cosul tau este gol!

O problemă frecvent întâlnită în rândul preocupărilor persoanelor este cum să consolideze sistemul imunitar și să ajute la prevenirea infecțiilor și a bolilor. Iar odată cu apariția primăverii și a schimbărilor de temperatură, ești mult mai predispus la infecții și răceli. Din acest motiv o alimentație sănătoasă și prevenirea adecvată sunt vitale în această perioadă.

Sosirea primăverii este iminentă și, deși este una dintre cele mai plăcute anotimpuri ale anului, aceasta aduce și probleme de sănătate mai mult sau mai puțin serioase. Așadar, o opțiune sănătoasă este să  găsești o modalitate de a-ți întări sistemul imunitar, astfel încât să reduci orice posibilitate de alergie specifică acestui anotimp. Și cum este mai bine să previi decât să vindeci, este recomandat să consumi alimente cât mai sănătoase, care activează sistemul imunitar și va împiedica apariția bolilor. Acesta are capacitatea de proteja întreg organismul împotriva bolilor cauzate de viruși, bacterii și paraziți. Se știe că leucocitele sau celulele albe din sânge fac parte din sistemul și sunt responsabile de distrugerea microbilor și a agenților toxici, astfel încât să te țină departe de orice boală infecțioasă. Și trebuie luat în considerare că unii factori, cum ar fi stresul, ritmul accelerat al vieții și alimentația necorespunzătoare pot, de asemenea, slăbi sistemul tău imunitar. Prin urmare, primăvara este o perioadă excelentă pentru a-ți include în rutină anumite obiceiuri necesare unui stil de viață sănătos, care te va ajuta la întărirea sistemului imunitar:

  • Alimentația corespunzătoare este mai mult decât necesară - O dietă variată și echilibrată, bogată în zinc și vitamine este esențială pentru consolidarea sistemului imunitar. Include în alimentația de zi cu zi consumul de citrice și legume! Acestea vor acționa ca antioxidanți și astfel vei ajuta la întărirea sistemului imunitar. Ține cont de faptul deficitul de zinc permite accesul virusurilor și a agenților externi, factori care afectează întreg organismul. Totodată prezența vitaminelor A, B, C și E vor proteja celulele respiratorii și duce la funcționarea corectă a sistemului. Poți apela și la suplimentele alimentare, ținând cont de recomandarea medicului.
  • Cât mai multă mișcare pentru o viață activă – Exercițiile fizice practicate în mod regulat nu numai că va face să te menții în formă, dar îți va ajuta organismul să lupte împotriva alergiilor de primăvară și reduce riscul apariției altor boli. Așadar, rezervă-ți cel puțin 20 de minute pe zi în care să practicați activități fizice: de la înot, la dans sau chiar și o plimbare în aer liber. Crează-ți propria rutină și vei observa o schimbare în bine!
  • Lipsa somnului afectează organismul - Lipsa somnului provoacă efecte negative asupra sănătății și mai ales asupra sistemului imunitar. Calitatea somnului este un factor important în producerea celulelor albe din sânge, responsabile pentru protejarea organismului. Din acest motiv este recomandat să dormi cel minim 7-8 ore pe zi. Și dacă implici exercițiile fizice în rutina de zi cu zi, vei observa că somnul va fi mai dulce și vei scăpa de posibilele insomnii.