0
Cosul tau este gol!

Unul dintre ingredientele esențiale care fac parte din zeci de alimente și susțin organismul este Omega 3, un tip de acizi grași care se pot găsi în lapte, unt, produse de origine animală, cât și o serie alimente vegetale. Cu toate acestea, puțini oameni știu de fapt ce este Omega 3, care este rolul acestuia în corpul uman și, mai presus de toate, dacă consumul lui este util și necesar.

DESPRE ACIZII GRAȘI OMEGA 3

În termeni chimici, Omega 3 reprezintă acizi grași polinesaturați, care au prima legătură dublă în poziția a treia a moleculei. Din punct de vedere practic, aceștia sunt un grup de acizi grași esențiali pentru corpul uman și fundamentali pentru viață. Din păcate, organismul nu este capabil să producă acizi grași Omega 3 pe cont propriu și în consecință, depindem de o dietă prin care să putem consuma acești acizii necesari pentru un stil de viață cât mai sănătos. Cei mai importanți acizi grași sunt EPA (acid eicosapentaenoic) și DHA (acid docosahexaenoic), precum și DPA (acid docosapentaenoic). Toate aceste tipologii se găsesc în principal în peștii grași, cum ar fi sardine, hamsii, somon și macrou.

Cele mai frecvente cauze ale lipsei de omega 3 sunt, pe de o parte, consumul insuficient al acestui nutrient prin alimente și, pe de altă parte, o relație dezechilibrată între acizii grași omega 6 și omega 3. Deseori prea multe alimente sunt consumate cu omega 6 și prea puține cu omega 3. Acest dezechilibru determină faptul că omega 3 nu este complet asimilat sau chiar blocat. Pentru reglarea nivelului de omega 3 din organism poți apela cu încredere la ajutorul suplimentelor alimentare. Acestea au rolul de a susține stilul de viață sănătos, completând acolo unde este necesar, cu nutrienți și enzime benefice organismului.

SIMPTOME A DEFICITULUI OMEGA 3

Iată o listă cu posibile simptome ale lipsei de omega 3:

  • Slăbiciune musculară;
  • Viziune diminuată;
  • Neliniște;
  • Oboseală;
  • Probleme de piele.

Este important să consumi omega 3 în cantitate suficientă pentru a te putea menține fizic și mental. Acest acid gras joacă un rol esențial în procesele metabolice, ceea ce o fac consumul lui esențial. Este important să încerci să consumi acizi omega 6 și omega 3 într-un mod echilibrat, astfel încât corpul tău să-i asimileze perfect. Cele mai bune surse de omega 3 sunt pește și alge, dar și alimente vegetale cum ar fi uleiul din semințe de in sau semințe de chia.