Comenzile plasate in perioada 12.08- 21.08.2019, vor fi livrare incepand cu data de 22.08.2019.
0
Cosul tau este gol!

Vitamina D, denumită și colecalciferol, este o vitamină solubilă în grăsimi, esențială pentru organism. Există mai multe forme de vitamina D, vitamina D2 (ergocalciferol) pe care o poți obține din alimentele vegetale și vitamina D3 (colecalciferol), care este sintetizată în piele atunci când vine în contact cu razele soarelui sau prin dieta pe care o urmezi. Vitamina D este benefică în orice moment al vieții, fiind îndeosebi necesară pentru persoanele de vârsta a doua și a treia.

PE SCURT, DESPRE VITAMINA D

  • Stimulează absorbția calciului și a fosforului în organism

Calciul și fosforul sunt minerale cheie pentru a menține rezistența și puterea oaselor de-a lungul anilor. Vitamina D este responsabilă pentru sinteza mineralele respective în intestinul subțire și are rolul de a facilita absorbția acestora, păstrând o structură osoasă fermă și asigurând rezistență și putere. În acest fel, vei reduce șansele de a suferi osteoporoză și de a-ți fractura oasele cu ușurință.

  • Se implică în procesele sistemului imunitar

Vitamina D ajută la întărirea sistemului imunitar. Corpul folosește vitamina D pentru a lupta împotriva de viruși și bacterii, ba chiar pentru a preveni apariția bolilor autoimune, cum ar fi scleroza multiplă și boala inflamatorie intestinală.

  • Îmbunătățește funcționarea sistemului nervos

Stabilizează transmiterea impulsurilor nervoase între creier și corp. Acest lucru este benefic pentru mușchi, evitând crampele musculare și lipsa de putere/ energie.

 

CAUZE ALE DEFICITULUI DE VITAMINA D

În prezent, tot mai multe persoane suferă de deficiență de vitamina D. Această este generată din diferite motive:

- Odată cu înaintarea în vârstă, organismul își pierde capacitatea de a sintetiza vitamina D, absorbția si producția acestuia fiind din ce în ce mai redusă;

- Apariția anumitori boli, cum ar fi Lupus, boala Crohn, boala celiacă, împiedică absorbția și producerea adecvată a vitaminei D în organism;

- Din cauza lipsei de expunere la soare. Pentru a acoperi nevoile vitaminei D, se recomandă să-ți expui corpul la soare cel puțin de 3 ori pe săptămână, timp de 15 minute;

- Obiceiuri alimentare proaste. Nutriția inadecvată favorizează, de asemenea, deficitul de vitamina D.

 

CELE MAI BUNE SURSE DE VITAMINA D

  • Peștii grași, cum ar fi tonul, somonul sau macroul
  • Oul, în special gălbenușul
  • Viscerele, în principal ficat și inimă
  • Alimentele fortificate cu vitamina D, cum ar fi cerealele pentru micul dejun și produsele lactate
  • Suplimente alimentare cu Vitamina D, care susțin organismul.