0
Cosul tau este gol!

După cum spune și Jean Anthelme Brillat-Savarin, suntem ceea ce mâncăm. Așa cum organismul nostru este influențat de nutrienții și proteinele care fac parte din dieta zilnică și creierul are, de asemenea, nevoie de o îngrijire specială pentru a lucra la capacitate maximă, mai ales în acele momente în care necesiți o concentrare suplimentară.

Creierul se numără printre cele mai importante părți ale corpului, pe care trebuie să-l protejăm pentru a-l menține sănătos și astfel să aibă o capacitate intelectuală mare, care să ducă la o memorie bună. O alimentație sănătoasă și variată ne va permite nu numai să ne mențineți sănătoși, ci și să ne păstrați memoria de-a lungul anilor. De asemenea, există și nenumărate studii științifice care sugerează că mâncarea poate juca un rol-cheie în îmbunătățirea abilităților de memorie la vârsta adultă. 

Compoziția fiecărui produs alimentar are un efect direct asupra creierului, prin urmare iată care sunt cele mai recomandate alimente ce merită consumate:

  1. Ciocolata neagră – Ciocolata în general, dar mai ales cea cu un conținut de peste 50% cacao, este benefică memoriei. În plus, fiind bogată în magneziu, hrănește sistemul nervos, asigură energia și reduce nivelul de stres. Atenție însă la cantități, deoarece ea nu trebuie consumată în exces, ci maximum 1-2 cubulețe pe zi.
  2. Ceaiul verde – Considerat a fi un puternic antioxidant, ceaiul verde are efecte benefice asupra vigilenței, stresului și a somnolenței, fiind astfel un stimulent puternic pentru sistemul nervos.
  3. Mierea – Este un aliment care ajută la o mai bună concentrare prin contribuția mineralelor, oligoelementelor, antioxidanților și vitaminelor B și C.
  4. Uleiul de cocos – Uleiul obținut din cocos conține grăsimi saturate sănătoase care întăresc funcția creierului, prevenind degenerarea neurologică.
  5. Fructe uscate – Bogate în minerale și oligoelemente, cum ar fi zincul, fructele uscate precum nucile, ne ajută să îmbunătățim memoria și atenția, fiind perfecte pentru micul dejun și pentru gustările dintre mese, fără a pierde concentrația.
  6. Produse lactate – Esențiale pentru funcționarea creierului, produsele pe bază de lactate ajută la evitarea stresului oxidative, datorită conținutului bogat în vitamine și antioxidanți, precum glutationul.