0
Cosul tau este gol!

Anii au trecut iar tu simți că, de la o zi la alta, corpul este din ce în ce mai epuizat și lipsit de vlagă? Nici chiar ideea unui concediu relaxant, undeva la malul mării, nu te mai atrage la fel de mult ca acum câțiva ani? Odată instalată în viața noastră, rutina ne face să ne pierdem treptat tot mai mult din bagajul de energie, taie cheful de distracție și, îți vine să crezi sau nu, tot ea este ”vinovată” pentru tot mai rarele ieșiri în oraș, vacanțe, sau chiar evadări de weekend, pe care până nu demult le organizai cu siguranță destul de des. Lupta cu rutina este însă simplă, dacă ai alături aliații de nădejde!

Vremurile se schimbă și, odată cu ele, obiceiurile noastre devin tot mai diferite. După o anumită vârstă, s-ar putea să preferi relaxarea din fața televizorului, în detrimentul unei excursii în vârf de munte, iar o siestă de după-amiază va deveni preferată în defavoarea unei plimbări prin parc. Monotonia se instalează în viața noastră când nici nu ne așteptăm, dar asta nu înseamnă că trebuie să îi permitem să ocupe tot spațiul rezervat distracției și destinderii. Dacă vrei să te simți revigorat și reconfortant, asigură-te că nu faci din aceste activități plictisitoare o rutină. Indiferent de vârstă, mișcarea și comunicarea sunt două lucruri care nu trebuie să lipsească!

Ai vrea să ai mai multă energie, să îți facă iar plăcere să iei drumul la pas, să devii iar o persoană activă, îndrăgostită de viață? Iată top 3 metode prin care îți poți încărca bateriile cu mai multă energie, dacă ești la vârsta a treia:

  • Suplimentele alimentare, doza nelipsită de energie în fiecare zi – tinerețea este vârsta tuturor posibilităților, dar pe măsură ce organismul îmbătrânește, multe dintre funcțiile sale de bază au nevoie de susținere suplimentară, pentru a mai funcționa la capacitate maximă. Ficatul, inima, sau chiar stomacul, toate au nevoie de un mic imbold, atunci când încetinesc. Apelează la ajutorul suplimentelor alimentare și integrează în alimentația ta diverse tablete și capsule cu extract de plante și vitamine, menite să susțină corpul aflat în proces de îmbătrânire.
  • Impulsionează-te să faci mișcare, chiar și atunci când nu ai chef – mersul pe jos nu doar că face piciorul frumos, ci susține ritmul cardiac al inimii, fiind recomandat la orice vârstă. Chiar dacă ai ajuns la o vârstă înaintată, iar ieșirile în societate nu se mai numără printre activitățile tale favorite, nu renunța la mersul pe jos sub nicio formă. Profită de drumurile zilnice pe care trebuie să le realizezi, pentru a face cât de multă mișcare. Alege să te deplasezi pe jos până la piață, fă plimbări scurte prin parcul de lângă casă, ori vizitează-ți rudele și prietenii din când în când, invitându-i la o plimbare prin oraș. Menține-ți corpul în mișcare, pentru că aceasta este cea mai simplă cale spre recâștigarea energiei de mult pierdute. Un corp antrenat este un corp dornic să încerce mai mult, iar pe măsură ce vei crește numărul activităților antrenante zilnice, cu atât va fi mai mare doza de energie pe care o vei simți atât dimineața, cât și la finalul zilei.
  • Profită de vară și dă o fugă la mare, pentru ”cura” cu aer sărat – se spune că cea mai eficientă metodă de a-ți recăpăta energia este făcând ceva inedit, cum ar fi o călătorie de câteva zile la malul mării. Profită de zilele frumoase și fă o vizită acestei regiuni a țării, mai ales că astfel ai ocazia să profiți și de o ”cură” cu aer sărat de mare. Acest tip de aer, specific zonei, ajută la eficientizarea respirației, face corpul mai voios și mai viguros, crescând tonusul indiferent de vârstă.