0
Cosul tau este gol!

Te-ai întrebat vreodată care este motivul pentru care în unele zile de vară căldura te obosește mai mult ca în altele? De ce pe la jumătatea zilei începi deja să te simți lipsit de vlagă, iar picioarele parcă nu te mai pot susține așa cum trebuie? O greșeală majoră pe care o facem deseori pe perioada verii este aceea de a mânca dezechilibrat. Lipsa nutrienților conduce adesea la pierderi de energie, iar corelat cu temperaturile extrem de ridicate din lunile de vară, organismul tinde să se simtă din ce în ce mai slăbit. Mai mult decât atât, lipsa lichidelor conduce la deshidratare. Cum prevenim toate aceste lucruri și cum ne bucurăm de o stare de bine continuă, chiar și pe timpul verii? Prin stabilirea unui meniu potrivit perioadei!

Există anumite produse alimentare pe care trebuie să le consumăm în special în această perioadă a anului, deoarece corpul tinde să epuizeze mai rapid rezervele pe care le are în mod obișnuit. Iată cum ar trebui să arate, concret, un meniu complet pentru o zi toridă de vară:

  • Dimineață - se spune că micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei, astfel că este important ca el să fie consistent și bogat în nutrienți. Nu te feri să consumi calorii la prima masă a zilei, în special în prima parte a zilei. Dacă optezi pentru un meniu sărac în calorii, există riscul ca organismul tău să resimtă o stare de oboseală fizică și psihică încă de dinainte ca ora prânzului să sosească. Tocmai de aceea, este indicat ca la masa de dimineață să consumi lactate, cereale și fructe bogate în antioxidanți și vitamine, asa cum sunt bananele, pepenele verde, căpșunele, strugurii și fructele de pădure. Dacă, din diverse motive, nu reușești să incluzi zilnic în dieta ta astfel de alimente bogate în nutrienți, poți opta cu încredere pentru diverse suplimente alimentare. Ele te vor ajuta să menții o constanță în ceea ce privește rezervele de enzime naturale atât de necesare organismului.
  • Prânz - dacă în prima parte a zilei este recomandat să consumi calorii din plin, pentru masa de prânz sunt indicate alimentele ușoare, cât mai sărace în grăsimi și calorii nesănătoase. Fiind vară și, implicit, o perioadă cu predispoziție la deshidratare, se recomandă ca la jumătatea zilei să consumi negreșit o supă sau o ciorbă. Poți alege de asemenea combinații de salată cu friptură slabă, ori diverse preparate din legume, gătite în cât mai puține grăsimi. Secretul unui regim alimentar sănătos nu este să te privezi de la anumite preparate, ci să eviți excesele. Astfel, dacă alegi să consumi alimente calorice la masa de prânz, optează pentru cantități mici și alternează cu mese bogate în salate și alte preparate cu legume crude. 
  • Seară - pentru masa de seară se recomandă preparate slabe caloric, la fel ca la prânz. Astfel, cina ideală este compusă dintr-o porție de pește la cuptor sau pe grătar, însoțit de o garnitură de legume sau o salată de crudități. Evită pe cât posibil prăjelile și, dacă simți nevoia unui desert, alege să consumi fructe proaspete. Pentru a te destinde, este chiar recomandat un pahar de vin rece, ideal la cinele care se întind până târziu în noapte. Nu abuza de alcool, însă, pentru că și el este un factor de risc în zilele caniculare. Consumă totul cu măsură și, în cazul în care simți că organismul îți cere mai mulți nutrienți, alege să suplimentezi cu produse disponibile pe rafturile Mesfarma.