0
Cosul tau este gol!

Vigoarea din anii tinereții este înlocuită treptat cu o stare de oboseală și imobilitate fizică, iar în jurul vârstei de 60 de ani începi deja să resimți primele semne ale bătrâneții? Aceasta este o consecință a trecerii anilor, pentru că îmbătrânirea vine cu o serie de schimbări la nivel fizic, reducând nivelul energiei și făcându-ne să pierdem mare parte din puterea de altădată. Efectele de două ori mai vizibile dacă, de-a lungul vieții, ai avut un stil de viață sedentar. Astfel, este extrem de important ca măcar acum, în fața unei vârste cu atât de multă ”greutate”, să introduci treptat mișcarea în viața ta. Știai că o plimbare de câteva minute pe jos, te poate feri de un accident vascular cerebral?

A fi senior nu ar trebui să te împiedice să te mai bucuri de viață așa cum o făceai în anii tinereții, ci ar trebui să te motiveze să te implici și mai mult în fel de fel de activități care să-ți țină mintea și corpul în permanență antrenate. Mișcarea este cea care te va ajuta să-ți menții corpul în putere, chiar și atunci când anii trec inevitabil peste el și te fac să îmbătrânești. În loc să te conformezi ideii de îmbătrânire și să te confrunți cu fel de fel de probleme de sănătate, alege să schimbi ceva la stilul de viață și să păstrezi nivelul energiei întotdeauna sus, chiar și după 60 de ani. Iată câteva lucruri care te pot ajuta să îndeplinești acest obiectiv și să te numeri printre acele persoane care nu-și arată deloc vârsta:

  • O oră de mișcare, de nelipsit în programul tău zilnic - mișcarea este vitală pentru buna funcționare a organismului nostru, iar la baza acestei afirmații stau numeroase studii în domeniu, realizate de o mulțime de cercetători de-a lungul timpului. Indiferent de vârstă, mișcarea este esențială pentru ca toate organele care alcătuiesc corpul uman să funcționeze normal, la cel mai mare randament al lor. Nu-ți închipui că este nevoie să faci programe complicate de întreținere corporală, sau că va fi nevoie să ridici greutăți și să alergi zeci de kilometri pentru a-ți păstra corpul în formă. Mișcare poți face la fel de bine prin simplele activități pe care le desfășori zilnic. În loc să iei pâine de la magazinul din colțul străzii, alege să vizitezi hypermarketul aflat la cinci străzi mai departe și mergi pe jos până la destinație și înapoi spre casă. În loc să petreci după amiaza în fața televizorului, alege să ieși în natură și fă o plimbare prin parcul din apropierea casei. Fără a-ți suprasolicita corpul, include în rutina ta zilnică o serie de activități fizice ușoare, care să-ți mențină organismul în mișcare.
  • Alege să-ți susții organismul cu diverse suplimente - după o anumită vârstă, este de de înțeles lipsa energiei. Pe măsură ce îmbătrânim, corpul tinde să consume mai rapid rezervele de nutrienți pe care le are și, totodată, să îi fie mai dificil să asimileze alte enzime noi, așa cum o făcea altădată. Tocmai de aceea, este important să-i oferi susținere suplimentară și să-l ajuți să se mențină în condiții optime. Dincolo de o dietă echilibrată, bazată pe cât mai multe fructe și legume, carne slabă și lactate în cantități moderate, este la fel de important să integrezi în alimentație și unele suplimente alimentare. Discută cu medicul tău și stabiliți împreună care este deficitul pe care îl resimte cel mai tare corpul tău, unde poți suplimenta și cu ce cantitate. 
  • Nu refuza propunerile de călătorii, ci profită de ocazie - dincolo de faptul că o călătorie va veni la pachet cu o nouă oportunitate de a face mișcare, ea este indicată și pentru a-ți relaxa mintea și a te destinde departe de casă. Nu refuza, deci, nicio ocazie care ți se ivește în cale și profită de fiecare oportunitate întâlnită. Plimbările de acest gen sunt recomandate pentru ”reîncărcarea bateriilor”, atât la nivel fizic, cât și psihic. Bucură-te de fiecare nouă ocazie și descoperă locuri noi, bucură-te de compania însoțitorilor tăi și fă din fiecare zi a vieții tale una presărată cu amintiri plăcute.