0
Cosul tau este gol!

Vine Crăciunul și deja tânjești după mesele îmbelșugate, pline de fripturi, garnituri, cozonaci și prăjituri aromate? Dacă nu este obișnuit să consume alimente bogate în grăsimi în cantități foarte mari, stomacul tău s-ar putea să aibă destul de grav de suferit. Într-o perioadă a anului în care românii tind spre exces alimentar, este bine ca tu să ai la îndemână și soluții pentru prevenirea sau tratarea problemelor digestive care apar în astfel de situații.

În zilele de sărbătoare nimeni nu face rabat de la mâncare! Mesele sunt pline de tot felul de delicatese, care mai de care mai bogate în grăsimi. Organismul nu poate să asimileze foarte ușor o cantitate mare de grăsimi, într-un timp scurt, acesta fiind principalul motiv pentru care apare senzația de ”prea plin”, dureri abdominale, arsuri, sau chiar gaze. Cum prevenim astfel de situații neplăcute, fără a renunța la toate acele bunătăți care ne fac cu ochiul, pe masa de Crăciun sau Anul Nou? Aplicând câteva reguli simple, pe care ți le prezentăm mai jos:

  • Mănâncă încet și limitează alcoolul - e sărbătoare și știm că îți va fi greu să te ții la distanță de toate bunătățile care așteaptă pe masă. Totuși, încearcă să mănânci totul încet, să mesteci cu atenție și să nu abuzezi de cantitățile pe care le pui în farfurie, fie că este vorba despre felul principal, ori un desert. În același sens, încearcă să limitezi consumul de alcool la maximum 2 pahare per masă. Consumul de băuturi alcoolice induce organismului senzația de foame, ceea ce te va face să vrei să consumi și mai multă mâncare. De asemenea, evită pe cât posibil să combini preparatele din carne cu garnituri care induc gaze abdominale, cum ar fi făinoasele, varza, ori arahidele.  
  • Gustă din toate, dar nu abuza - nu te reține nimic să încerci câte puțin din fiecare preparat de pe masa de sărbători, dacă respecți cu strictețe măsura. În loc să mănânci o felie întreagă de cozonac, poți servi doar jumătate, astfel încât să mai fie loc și pentru 2-3 fursecuri sau o prăjitură mică. În loc de 4 sarmale, poți servi doar jumătate din porție, iar alături să mai încapă și o friptură medie. Redu cantitățile la jumătate și, astfel, vei mânca câte puțin din fiecare preparat delicios, fără a abuza însă. Cheia este să înveți să nu abuzezi, altfel riști ca, în timp ce toți ceilalți se distrează și se simt bine, tu să te confrunți cu dureri abdominale groaznice. 
  • Ia tablete Digestal Forte, la nevoie - dacă știi că nu poți rezista tentației de a mânca mult și din toate cele de pe masă, atunci n-ar strica să ai la îndemână niște tablete digestive Digestal Forte! Acestea reglează tranzitul intestinal, previn balonarea și blocarea intestinului, eliminând riscul apariției simptomelor specifice tulburării tranzitului. Fie că ești tu, ori un apropiat care știi că ar putea avea astfel de probleme în perioada sărbătorilor, asigură-te că ai la îndemână aceste tablete, pentru a le consuma la nevoie.